גרפולוגיה - מכון לגרפולוגיה חנה קורן

חיפה: 04-8551180
ת"א: 077-4244450

info@annakoren.co.il
גרפולוגיה - מכון לגרפולוגיה חנה קורן
גרפולוגיה   גרפולוגיה-חנה-קורן   graphology - גרפולוגיה

לרציניים בלבד

ג'ני אלעזרי

פורסם ב"ידיעות אחרונות": 8.8.2008

עמוד 2 מתוך 3

משל המיקסר

אלבוים ושותפיו בחרו להימנע מלעשות התאמות זוגיות באמצעות התאמת פרופילים אישיותיים, ומסתפקים במתן חוות דעת אישיות. "אנחנו לא עושים את זה , כי אין חוקים באהבה", אומר אלבוים. "באהבה הכול אפשרי. לא כל מה שרואים כלפי חוץ זה מה שמקבלים. הגרפולוגיה מנסה לעזור לעשות את החיים קצת יותר קלים, אבל אני מודע למגבלות שלה. אני לא רוצה לבחור מי יהיה בן הזוג של אנשים. אני לא רוצה להיות שדכנית שכופה את הבחירה שלה. אני חושב שלאהבה אין גבולות, והיא לא תלויה בזמן ונסיבות. אין טעם לבחור לבן אדם את החלק השני שלו, ולהתאים לו מודל זוגי, רק כי אתה מזהה בו תכונות אלו או אחרות. זה בלתי אפשרי בעיניי".

אחת הבעיות בגישה שלכם היא שהרבה אנשים אינם מודעים לסוג התכונות המושכות אותם.

"זה נכון שאנשים לא תמיד יודעים מה מפעיל אותם בבן הזוג שלהם, אבל הדוח מאפשר לקבל תמונה מקיפה יותר על האדם שבו אתה מתעניין. זוגיות ואהבה לעולם לא יוכלו להיות מדע מובהק. הגרפולוגיה רק יכולה לסייע למצוא את החצי השני".

אפשר לאבחן באמצעות כתב היד אם מישהו בשל לקשר?

"אי אפשר לאבחן מי רוצה רק סטוץ או רצה קשר רציני. אנשים שלא בשלים לקשר הם אנשים שמבחינת האישיות אינם מעוצבים ובשלים רגשית, אבל אני לא יכול להניח שאנשים כאלה לא מבקשים זוגיות רצינית ובוגרת. המפגש בין האנשים יכריע מה יקרה בפועל. גם כאשר יש חוסר בגרות רגשית, אנשים יכולים להתפתח".

אתה יכול לזהות בוגדנות לפי כתב היד?

"אני יכול לראות נטייה לבוגדנות לפי שורה של תכונות אופי שמרכיבות בוגדנות. למשל, השוואת רגשות וצורך חזק בגיוון, צורך במרחב מחיה, מיניות חזקה מאוד יחד עם תכונות ניטראליות כמו יכולת ליצור קשר מיידי, זריזות מחשבתית שקשורה לערמומיות, וטביעת עין חדה שמסייעת באופן עקיף. אבל צריך לזכור שזה שיש מיקסר בבית, לא אומר שאבחר להכין מילקשייק".

זוג או פרט

אלבוים, שלפני שלוש שנים עזב את רעננה לטובת מגורים בשכונת פלורנטין בתל אביב, החל את הקריירה הגרפולוגית שלו בגיל 14. הוא צפה בתכנית הטלוויזיה "שמיניות באוויר", ונחת על ראיון עם הגרפולוגית חנה קורן. למחרת הוא כבר קנה את ספר הגרפולוגיה שכתבה."בגיל 14 התחלתי לנתח את כל העולם ואחותו", הוא מספר.

במקביל לתחביב שאימץ, אלבוים גם פיסל, צייר וכתב שירה מודרנית. אחרי שסיים את הלימודים בתיכון "אוסטרובסקי" ברעננה, שירת בצבא בבה"ד 7, אחר כך סיים באוניברסיטת תל אביב תואר ראשון בספרות ובפילוסופיה יהודית, ובמקביל החל ללמוד גרפולוגיה במכון של חנה קורן.

עד גיל 31 התנסה בעבודות שונות, ואז החל לעבוד כמרצה לגרפולוגיה וכמנתח כתבי יד עבור מעסיקים. "בהתחלה לא הרגשתי מוכן לעבודה", הוא אומר, "אבל אני טיפוס כזה, שפשוט צריך לזרוק אותו למים. כשהתקבלתי לעבודה, שאלתי את חנה קורן אם היא בטוחה שהיא יודעת את מי היא מקבלת לעבודה. היא אמרה לי שיום לפני שהתקשרתי לחפש עבודה, היא שאלה איפה אני. היא פועלת הרבה לפי אינטואיציה. היא גם זכרה את כתב היד שלי מכמה שנים לפני כן. נורא אהבתי את העבודה. לימדתי ונתתי ייעוץ לעסקים, וזה היה אושר גדול".


לכתבה "לרציניים בלבד" בגרסה הסרוקה >>

גרפולוגיה

כל אחד יכול להיות גרפולוג?

"לא, כי הניצוח אמנם מבוסס על ידע, אבל גם על סוג של אינטואיציה עמוקה שאני שולף מבלי לדעת איך. גרפולוגיה זה לא מדע, והיא מחייבת שימוש באינטואיציה. כל מה שקשור לאדם הוא לא צפוי וקשה למיפוי. גרפולוגיה מנסה לתת מבט אובייקטיבי במידת האפשר לגבי אישיות הכותב במצב נפשי מסוים וסטנדרטי. כתב היד של האדם ישתנה אם הוא יהיה נתון בלחץ נפשי".

שני גרפולוגים ינתחו בצורה שונה אותו כתב יד?

"זה יכול לקרות, אבל בשינויים קלים. בגלל זה אצלנו באתר כל דוח מבוסס על ניוח של שני גרפולוגים, והפערים בין שני הדוחות קטנים".

בשלב מסוים החליט אלבוים לעזוב את המכון ולצאת לדרך עצמאית. כים הוא עובד כגרפולוג עצמאי אשר נותן חוות דעת לחברות ולאנשים פרטיים, מרצה על גרפולוגיה בחברות היי-טק, ומתבל ערבי נשים, ערבי זוגות ומסיבות רווקות בניתוחים גרפולוגיים.

מה קורה אם אתה רואה ערב החתונה שהכלה והחתן אינם מתאימים?

"הרבה פעמים אני רואה פערים אישיותיים בין הכלה לחתן. מצב כזה יכול להציב אתגרים גדולים בזוגיות, או להביא למפח נפש ולמיצוי הזוגיות. הפערים יכולים להיות חומר גלם להתפתחות וצמיחה ולניהול תקשורת זוגית מאתגרת".

אחד העיסוקים של אלבוים כולל ייעוץ גרפולוגי זוגי. "לפעמים עצם זה שאני אומר לזוג שיש להם בעיה בקשר, עוזר להם לקבל לגיטימציה ולא לפחד מהבעיה", הוא אומר. "זה מקרב ביניהם. בייעוץ זוגי אני לא מתיימר להגיד אם בני הזוג מתאימים אחד לשני. אנשים שונים יכולים להסתדר נהדר, ואחרים כל הזמן יתאכזבו אחד מהשני. אנחנו מנסים להסביר מה העיקרון שמפעיל כל אחד מבני הזוג בתחום המנטאלי, הרגשי, החברתי ובתחום תפיסת העולם. דבר ראשון, אני מספר לבני הזוג מה דומה ומשות ביניהם, ואחר כך אני מתעכב על היבטים בכתב היד שמצביעים על שוני ביניהם, כמו תפיסות ואמונות שונות לגבי החיים.הזיהוי הזה מאפשר להבין איך הפרטנר עובד ואיך סיטואציות שונות גורמות לקונפליקטים. ידיעת השוני הזה יכולה להוביל להשלמה או לניסיון להגיע לעמק השווה".

נשמע בעייתי משהו לתת ייעוץ כשאין לך הכשרה של מטפל.

"יש צד קצת טיפולי הייעוץ גרפולוגי. יש עניין של רגישות ומסירה נכונה של המידע, כך שבני הזוג יוכלו לשמוע בלי להתגונן. אין לי יומרה לטפל באדם, אלא לשקף לו מראה, לתת לו תובנות לגבי האישיות שלו כדי לעשות סדר בבלגן. זה כלי תומך מהמעלה הראשונה בהשמת כוח אדם ומיון עובדים. ככלי אבחון אישיותי יש לו רמת דיוק גבוהה".

<<< הכתבה "לרציניים בלבד" לעמוד הקודם

הכתבה "לרציניים בלבד" לעמוד הבא >>>