גרפולוגיה - מכון לגרפולוגיה חנה קורן

חיפה: 04-8551180
ת"א: 077-4244450

info@annakoren.co.il
גרפולוגיה - מכון לגרפולוגיה חנה קורן
גרפולוגיה   גרפולוגיה-חנה-קורן   graphology - גרפולוגיה

לרציניים בלבד

ג'ני אלעזרי

פורסם ב"ידיעות אחרונות": 8.8.2008

עמוד 1 מתוך 3


שוטטת באתר היכרויות ברשת, קבעת דייט עם בחור אתלטי, רגיש, מצחיק, שגם כותב שירים למגירה - ופגשת שמנמן, בור, עם צלקת מאיימת על הלחי? לא עוד
הגרפולוג מני אלבוים הקים אתר היכרויות חדש, שבו כל משתתף חייב לעבור בדיקת כתב יד, וניתוח אישיותו מופיע בצמוד לכרטיס הביקור שלו
כנסו, כנסו

לא מעט אנשים כבר נכוו בעקבות חיפוש אהבה באמצעות אתרי ההיכרויות באינטרנט. אחת הבעיות האופייניות לשיטה האינטרנטית היא שכל דביל ממוצע, כמו גם כל נוכל מתחיל, יכולים להצהיר על עצמם שהם טייסי אף-16 שגרים בסביון, מצחיקים בטירוף בימים וכותבים שירה בלילות- והבחורה התורנית נופלת בידיהם כפרי בשל. בדיוק בגלל זה מציע הגרפולוג מני אלבוים פיתרון מקורי- אתר היכרויות גרפולוגי אותו יזם עם שני שותפיו- איסר שולמן ויניב בוקובזה.

באתר "Linedate.co.il ", שעלה לפני חודש לאינטרנט, הכרטיס האישי של כל נרשם כולל גם ניתוח גרפולוגי של אישיותו, וכך, אדם שמצהיר על עצמו שהוא אופטימי, יצירתי ובעל חוש הומור מהמם, עלול למצוא את עצמו בבעיה, כאשר הניתוח הגרפולוגי שלו יגלה כי הוא איש מתוכנן ונוקשה, שרואה תמיד את חצי הכוס הריקה.

איזה אופי

לא במפתיע האתר הוקם על ידי חבורה של גרפולוגים: אסר שולמן, הוגה הרעיון, גייס את אלבוים ובוקובזה, אשר במשך שמונה חודשים עבדו על היישום. כיום נמצא האתר בתחילת דרכו ומונה כמעט 200 חברים רשומים. בינתיים,עד שיגדל מספר החברים באתר, ההרשמה היא חינם כולל הניתוח הגרפולוגי שניתן על חשבון הבית. אלבוים אופטימי לגבי העתיד, ומאמין כי עם הזמן הקונספט החדשני יחלחל וימשוך אליו עוד ועוד כמהים לאהבה.

על פי אלבוים (34), מרצה לגרפולוגיה ומתמחה בייעוץ גרפולוגי, היתרון בשיטת ההיכרות הזו טמון במתן אבחון מקדים, אובייקטיבי וחיצוני לפני הדייט המיועד. "רציתי לאפשר לאנשים לצאת לדייט שהוא לא עיוור לחלוטין", הוא אומר. "דייט שבו אדם יכול לבחור על פי פרופיל אישיותי שהוא מקבל, ובו תכונות הרצויות לו בבן או בבת הזוג. רציתי שהאדם יידע קצת יותר לקראת מה הוא הולך ומה צפוי לו בפגישה. זה יותר מכובד ויותר הוגן. באתרים אחרים אין לך מושג אם מה שאתה קורא בכרטיס הביקור נכון או לא. כל אחד מייפה ומקשט את עצמו וכותב שהוא רגיש, יצירתי ובעל חוש הומור. אנו מציעים קריטריון חיצוני אובייקטיבי באמצעות ניתוח אישיותי של כל נרשם".

תהליך ההרשמה באתר דומה לתהליך המקביל באתרי היכרויות אחרים. השוני העיקרי מצוי בכך שעל כל נרשם לשלוח למערכת האתר כתב יד, ותוך שלושה ימים מוכנס הדוח הגרפולוגי לכרטיס הביקור שלו.

בניגוד לאתרים אחרים, הנרשם אינו מחויב לפרט תחביבים, העדפות בילוי וכדומה. "אצלנו יש פחות מידע אינפורמטיבי על האדם ממה שיש באתרים אחרים", אומר אלבוים." אני לא מאמין שמידע כמו האם מישהו אוהב חתולים או נוהג לבלות בפאבים, נותן תמונה אמיתית של האדם. אנחנו מבקשים לספר על מגוון של תכונות האדם ולהציע תמונה שנותנת מעט עומק על האישיות שלו, אבל בלי לפלוש מדי לחייו הפרטיים".

לאלבוים אין יומרות להתחרות באתרי ההיכרויות הגדולים. הוא מודע לכך כי קהל היעד שלו מצומצם יותר. "ברור שהאתר לא יהיה בסדר גודל של 'קופידון' או 'כפיות'. לאתר יש מסננת גרפולוגית, ולמי שנכנס אליו נדרשת רמה גבוהה של שקיפות ואמינות. האתר כרוך גם בהשקעה של יותר טרחה וזמן. לא כל אחד מוכן לעשות את ההשקעה הזאת, ולכן האתר אינו בשביל אנשים שמחפשים סטוץ כאן ועכשיו".

בוא נהיה כנים, הרי מה שמעניין את רוב האנשים באתרים האלה זאת התמונה של המועמד/ת.

"בגלל זה האתר שלנו רציני יותר. אנחנו רוצים שהוא יהיה איכותי ולא כמותי. אנחנו מביאים משהו גלוי וכן יותר, ופחות כיפי ולא מחייב. באתרי ההיכרויות אתה אפילו לא יודע אם התמונה עדכנית, או בכלל שייכת לאדם. תמיד יהיו אנשים שמחפשים סטוצים, אבל באתרים אחרים יהיה יותר נוח למצוא סטוצים מאשר אצלנו, כי הם לא מחייבים אותך לחשוף את עצמך, ואתה זה שקובע איך אנשים יראו אותך, מבלי שמישהו מבחוץ יצור איזה קריטריון אובייקטיבי יותר.

יש סבירות גבוהה יותר שהאתר שלנו לא ישמש למטרות לא כשרות, ושהנרשם יגלה רצינות גבוהה יותר. האתר גם יכול למנוע כניסת נוכלים".


לכתבה "לרציניים בלבד" בגרסה הסרוקה >>

גרפולוגיה

רק בלי אלימות

להלן חוות דעת לדוגמא מהאתר:"עם (זו וזו) תגלה גישה מקורית, מלאת הומור, חוכמה ורגישות יוצאת דופן לכל מה שזז ונמצא בסביבה. היא יצירתית וסקרנית ולעולם לא מפסיקה לתהות ולשאול שאלות. היא פתוחה לרעיונות ולכיווני חשיבה חדשים ויודעת להקשיב ולקבל אחרים, אולם בשל גודש נפשי ורגישות, לא תמיד קל לה לשתף או לספר על רגשותיה ומחשבותיה. זקוקה לבחור בעל קומבינציה מיוחדת- רגיש, סבלני ונכון למורכבות מצד אחד, ממוקד מטרה, בהיר ומשרה שלווה וביטחון מצד שני. דבר המערכת: קומבינציה זו שווה מתנה אמיתית!".

אתם מציגים בדוח הגרפולוגי גם תכונות שליליות של הנרשם?

"יש הרבה תכונות שיכולות להיות גם חיוביות וגם שליליות, כמו דעתנות או דיפלומטיות, שיכולות בקלות להפוך לערמומיות והסתרת כוונות.רכושנות יכולה להפוך לאגרנות , קמצנות וכפייתיות.בכל אחד מאיתנו יש את כל התכונות, וכל תכונה מקבלת צבע שונה ועוצמה שונה מאדם לאדם. זה תלוי באינטראקציה של כל תכונה עם תכונה אחרת.יש, למשל, נשים שלא יתאים להן גבר דעתן, כוחני וביקורתי, ויש נשים שיחפשו בדיוק טיפוס כזה של גבר.לעולם חוות הדעת שומרת על איזון. אנחנו מנסים למצוא את היפה בכל אחד, כי בכל אחד יש יפה".

בעקבות הניתוח הגרפולוגי, יש אנשים שתמנעו מהם להירשם לאתר?

"לא נקבל אנשים שכתב היד שלהם מצביע על ביטויי תוקפנות ואלימות או על בעיות נפשיות קשות במיוחד".

מה קורה אם תגלו חוסר כנות אצל האדם?

"זאת אחת השאלות הקשות הניצבות שניצבות בפני כל גרפולוג. לחלק מהאנשים יש כל התכונות באמצעותן הם יכולים לשקר, כמו כושר ביטוי גבוה, דיפלומטיות ומניפולטיביות, אבל השאלה היא אם הם ישתמשו בתכונות האלה כדי להרע ולפגוע".

אפשר לזהות רוע בכתב יד?

"כן. רוע יתבטא באמצעות מציאת המון צרות מוחין, נטייה למרירות, לתסכול והשלכה רגשית ומילולית של התכונות הרעות שלך על אחרים.אנחנו לא נכניס אדם כזה כחבר באתר, אבל אלה המקרים הנדירים".

אפשר לזהות סטיות מיניות בכתב יד?

"כן. יש אינדיקציות לתסכול והתמרמרות נפשית שיוצרים השלכה על עולם המיניות. סטיות מיניות יכולות, למשל, בעיוותים בחלק התחתון של כתב היד. קשה לאבחן מוזרות מינית. זה מאוד מורכב ותלוי בפרופיל האישיותי הכולל. אם אזהה מיניות בעייתית כתוצאה מפתולוגיה אישית ועיוות אישיותי, אין סיכוי שהאיש ייכנס לאתר".

אפשר לזהות אם מישהו מיני מאוד לפי כתב היד שלו?

"כן. ככל שהלחץ של כתב היד חזק יותר, יש יותר ליבידו. גם האזור התחתון של כתב היד קשור למיניות ויצריות.ככל שהוא יותר מפותח ומושקע בו יותר לחץ, יש יותר דגש על היצר המיני. הצורה שבה האזור התחתון מעוצב, מלמדת איזה אופי מקבל הביטוי המיני. מצד שני התמונה יותר מורכבת, כי יכול להיות אדם שהוא מאוד מיני, אבל משתייך לקבוצת החושבים הרציונאליים, ואז המיניות שלו תקבל אופי יותר מבוית. לעומת זאת, אדם עם מיניות חלשה, שהוא טיפוס המאפשר לעצמו חירות, יכול לקפוץ ממיטה למיטה. אפשר גם לזהות בכתב היד מרכיבים זכריים ונקביים בכל אחד מאיתנו.ככל שהמרכבים הזכריים יותר דומיננטיים, הנטייה למיניות ולהפרדה בין רגש למין באקט גדולה יותר".

הכתבה "לרציניים בלבד" לעמוד הבא >>>