גרפולוגיה - מכון לגרפולוגיה חנה קורן

חיפה: 04-8551180
ת"א: 077-4244450

info@annakoren.co.il
גרפולוגיה - מכון לגרפולוגיה חנה קורן
גרפולוגיה   גרפולוגיה-חנה-קורן   graphology - גרפולוגיה

באותיות ובמופתים

פורסם ב'ידיעות אחרונות': 18.04.2011
עמוד 3 מתוך 4

נחמה דואק


לכתבה "באותיות ובמופתים" בגרסה הסרוקה »

גרפולוגיה - באותיות ובמופתים

גולדה מאיר

מתקשה לסמוך על הזולת

"נוקשות חריפה, עקשנות, דעתנות, תקיפות והחלטיות מאפיינים את הכותבת" - כך אומרת חנה קורן על ראש הממשלה הרביעית של ישראל. "היא מכוונת למטרה, משתמשת בטביעת עין חדה וחשיבה אנליטית והגיונית. לא נותנת לרגשות להשפיע על החלטותיה. מנתחת מצבים על פי נתונים ומנטרלת אינטואיציה ותחושות. חשובה לה כנות בכל מחיר, גם אם הוא כאב או פגיעה. לא מעגלת פינות. מדברת בצורה ישירה, מתעקשת על עמדותיה ומתקשה להתפשר או להתגמש.
"היא כריזמטית מבלי שתתאמץ לשם כך. ההשפעה של הסביבה עליה מינימלית. לא משנה לה מה אומרים או מה חושבים עליה - היא נחושה להגשים את תוכניותיה, ובדרכה שלה. ניכר צורך לנהל, אולם במקביל ניכר קושי להאציל סמכויות. ריכוזית. מצפה שהסביבה תסתגל אליה ומתקשה לסמוך על הזולת. העקרונות, דפוסי החשיבה ודפוסי ההתנהגות שלה מאוד אישיים והשיפוט שלה לא אחת סובייקטיבי ומבוסס על העקרונות הנוקשים שלה. קשה לה לגלות סבלנות או סולנות לאורך זמן והיא מצפה שיקבלו אותה ואת דעותיה ללא עוררין".

  • תחום עיסוק: "זקוקה לנהל, לקבוע את הטון ולקבוע מדיניות".

גרפולוגיה - באותיות ובמופתים

בנימין נתניהו

תכסיסים או מניפולציות

"הכותב מייחס חשיבות רבה לתדמיתו", פוסקת חנה קורן לאחר עיון בכתב ידו של ראש הממשלה. "כתב היד מתאפיין בשאפתנות עזה, דחף חזק להוכיח את עצמו וכישרון דרמטי. כלפי חוץ הוא מעורב במתרחש ומפגין אכפתיות ורצון לפעול לקידום ושינוי, אולם למעשה האינטרסים שלו עומדים בעיניו לפני הכל - ובצורה כפייתית".
"אינטליגנטי מאוד, ניחן בכושר ניתוח מעולה, טביעת עין, אבחנה בפרטים וחושים מפותחים. עם זאת, הוא נוטה לאימפולסיביות קפריזית. הוא פועל באינטנסיביות ובדריכות. כשהוא מתביית על מטרתו ומסתער עליה - היא מקדשת את האמצעים בעיניו, וכשהוא מגדיר לעצמו יעד - קשה לעצור אותו".
"יש לו כושר ביטוי מעולה והוא יודע להציג את הדברים לנוחיותו בצורה שתקדם אותו. כאשר אינו מצליח להשיג את מבוקשו באמצעות שכנוע ובדרכי נועם, הוא משתמש בתכסיסים, מתעלם מאינפורמציה שאינה מתאימה לו ומפעיל מניפולציות על הסובבים אותו. ניכרת יכולת דיפלומטית וכישרון לתמרן את מהלך העניינים ולנתבם לכיוון הרצוי לו. גם כשהוא מוצא את עצמו תקוע בפינה, הוא יודע להיחלץ ולהמשיך הלאה. כדי להשיג את מטרותיו הוא מסוגל להתגמש, להסתגל בזריזות למתרחש ולשנות את דרכו, אם הדבר תואם את צרכיו".

  • תחום עיסוק: "כישרון דרמטי, כושר הבעה. צורך בבמה וקהל".

גרפולוגיה - באותיות ובמופתים

משה קצב

קושי לחוות דחייה

"כתב היד נכתב בסערת רוח, תסיסה חריפה וניסיון לשלוט בעצמו ותוקפנות שבתוכו", מאבחנת חנה קורן את מצבו של הנשיא לשעבר שהורשע באונס. "ניכר אצלו קושי לחוות דחייה מכל סוג שהוא. נוכח נטישה או דחייה מתעוררת בו תוקפנות והוא עלול להפוך את עורו מאדם רגיש, מנומס, עם תחושת שליחות לתוקפן המונע מתוך תחושת קיפוח ותסכול. במצבים כאלה הוא מתקשה לראות את אחריותו והוא זורק אשם על אחרים".
"חשוב לו להיות בשליטה והוא תובע להיות זה שיכתיב את המהלכים. הוא חדור רוח לחימה, עקשן וזועם, בתקופה זו במיוחד. ניכר כי הוא משקיע אנרגיה רבה בניסיון להשתלט על עצמו, אולם לא לגמרי בהצלחה. הוא אינטליגנטי, חשיבתו יצירתית והוא שם לב לפרטים. עם זאת, בתקופה זו ניכרת גישה מאוד סובייקטיבית עד לידי קושי לראות את המציאות בצורה בהירה ועניינית. ניכר כי מצבו הנפשי אינו יציב. הוא מרגיש כאילו הוא יושב על מעין הר געש המערער את בטחונו העצמי ואת ההערכה העצמית שלו".

  • תחום עיסוק: "במצב הנפשי בו נוצר כתב היד לא ניתן לבחון את הקריטריונים להכוונה מקצועית".

« הכתבה "באותיות ובמופתים" לעמוד הקודם                 הכתבה "באותיות ובמופתים" לעמוד הבא »

בנייה, עיצוב, קידום אתרים - גרפונט בע"מ