גרפולוגיה - מכון לגרפולוגיה חנה קורן

חיפה: 04-8551180
ת"א: 077-4244450

info@annakoren.co.il
גרפולוגיה - מכון לגרפולוגיה חנה קורן
גרפולוגיה   גרפולוגיה-חנה-קורן   graphology - גרפולוגיה

כְּתַב הַיָּד שֶׁלָּנוּ מְיַצֵּג אוֹתָנוּ

כָּתְבָה: חַנָּה קוֹרֵן * אִייֵּר: עָמוֹס אלנבוגן

פורסם ב"עֵינַייִם": 1.2008
עמוד 2 מתוך 2

אִבְחוּן גְּרָפוֹלוֹגִי נַעֲשֶׂה על סְמַךְ הכתב כולו ולא לפי סימן אחד. כְּשֵׁם שרופא אֵינוֹ מְאַבְחֵן דַּלֶּקֶת ריאות רק על סְמַךְ החום הַגָּבוֹהַּ של הַחוֹלֶה, כך גם גְּרָפוֹלוֹג אַחֲרָאִי אֵינוֹ קובע שום תְּכוּנָה ללא בדיקת כל שְׁאַר הסימנים הַגְּרָפוֹלוֹגִים. כל סימן בִּכְתַב היד עָשׂוּי לְהַנְחוֹת אֶת הַגְּרָפוֹלוֹג להמשיך אֶת הַבְּדִיקָה בְּאוֹתוֹ כיוון, אך לְאַבְחָנָה מְדֻויֶּקֶת וּנְכוֹנָה נִדְרָשִׁים סימנים נוֹסָפִים.

תמיד חָשׁוּב לַגְּרָפוֹלוֹג לִרְאוֹת אֶת הַמִּכְלוֹל וּלְהִתְמַקֵּד לא רק בָּאוֹתִיּוֹת אֶלָּא בַּדַּף כולו. עליו לִבְדֹּק גם אֶת הַשּׁוּלִיִּים, את הָרְווָחִים בין המילים ובין האותיות, אֶת לַחַץ הַכְּתִיבָה וְאֶת גודל החתימה בְּיַחַס לגודל הכתב. עֲשָׂרוֹת רבות של סִימָנֵי כתב נִבְחָנִים בְּדַקְדְּקָנוּת עד לִקְבִיעַת תְּכוּנָה אחת.

כְּשֶׁהָיִיתִי נערה ו"הִתְאַהַבְתִּי" בַּגְּרָפוֹלוֹגְיָה ניִתַּחְתִּי כל כתב שֶׁרָאִיתִי. יום אחד אמרתי לַחֲבֵרָה בבית הספר שהיא על סַף מַשְׁבֵּר רִגְשִׁי, והיא אכן נפלה לְמַשְׁבֵּר רִגְשִׁי עמוק וכמעט הִתְמוֹטְטָה. אֲבָל המשבר פָּרַץ בגלל המילים שאני אמרתי לה! הִרְגַּשְׁתִּי נורא, וגם כעסו עלי. מֵאָז לָמַדְתִּי עד כמה צריך לְהִיזָּהֵר כְּשֶׁמְּנַתְּחִים כִּתְבֵי יד וּמוֹסְרִים את חוות הדעת לַנִּבְדָּק.

צִיפִּי שָׁבִיט

כתב יד שֶׁמְּמַלֵּא אֶת כל הדף יָכוֹל לְלַמֵּד כמה דברים, אבל אצל צִיפִּי שָׁבִיט אֵין סָפֵק מה הוא מַרְאֶה: זֶהוּ כתב יד של מי שֶׁמְּפַטְפֵּט לְלֹא הֶרֶף. היא מְחַבֶּרֶת בין האותיות, והכתיבה שלה מְמַלֵּאת אֶת כל הדף בְּדִיּוּק כמו שהיא נוֹכַחַת על הבמה. אי אפשר לְהִתְעַלֵּם מִמֶּנָּה. כתב מהיר וזורם שֶׁיֵּשׁ בו קִשּׁוּרִים בין הָאוֹתִיּוֹת וּמִרְוָחִים קטנים יחסית בין המילים מְלַמֵּד על כותב מָלֵא מֶרֶץ וַחֲסַר מְנוּחָה, הַחַיָּב לִהְיוֹת בִּתְנוּעָה, לְהִתְקַדֵּם, לְהַבִּיעַ אֶת עַצְמוֹ. הוא מֵעִיד על אדם הַפּוֹעֵל מִתּוֹךְ שִׂמְחַת חיים, הִתְלַהֲבוּת וְגִישָׁה אוֹפְּטִימִית.

רוני סוּפֶּר סטאר

הַחֲתִימָה שלנו היא תְּכוּנַת הכתב היחידה שלא מְלַמְּדִים אותנו כיצד לכתוב אותה. אנחנו יכולים לְאַמֵּץ לְעַצְמֵנוּ כל חתימה, וּבְדֶרֶךְ כלל אנחנו מנסים כל מִינֵי עִצּוּבִים עד שאנחנו מוֹצְאִים את החתימה המתאימה לנו. אצל רוני אפשר לִרְאוֹת "בָּמָה עֲנָקִית": יש לה צורך עַז לְהוֹפִיעַ, והיא נֶהֱנֵית להיות על במות.

לִיאַת אחירון

בְּדֶרֶךְ כלל, כִּוּוּן הַכְּתִיבָה הַנּוֹטֶה ימינה מְשַׁקֵּף אִישִׁיּוֹת נְעִימָה וְחַבְרוּתִית. כתב ידה של לִיאַת נוֹטֶה ימינה, והוא אכן מְשַׁקֵּף אִישִׁיּוֹת טִבְעִית, זוֹרֶמֶת וְחִנָּנִית. לִיאַת קלילה וּסְפּוֹנְטָנִית, עֵרָנִית לַמִּתְרַחֵשׁ סְבִיבָה וּמְסֻגֶּלֶת לְשַׁתֵּף פעולה בְּצֶוֶת

לכתבה "כְּתַב הַיָּד שֶׁלָּנוּ מְיַצֵּג אוֹתָנוּ" בגרסה הסרוקה >>

כְּתַב הַיָּד שֶׁלָּנוּ מְיַצֵּג אוֹתָנוּ

כְּתַב הַיָּד שֶׁלָּנוּ מְיַצֵּג אוֹתָנוּ

<< הכתבה "כְּתַב הַיָּד שֶׁלָּנוּ מְיַצֵּג אוֹתָנוּ" לעמוד הקודם

לכתבות נוספות בנושא גרפולוגיה >>