גרפולוגיה - מכון לגרפולוגיה חנה קורן

חיפה: 04-8551180
ת"א: 077-4244450

info@annakoren.co.il
גרפולוגיה - מכון לגרפולוגיה חנה קורן
גרפולוגיה   גרפולוגיה-חנה-קורן   graphology - גרפולוגיה

הַגְּרָפוֹלוֹגְיָה מַנִּיחָה שֶׁבְּאֶמְצָעוּת נִיתּוּחַ כְּתַב הַיָּד אָנוּ יְכוֹלִים לְהַכִּיר טוֹב יוֹתֵר אֶת עַצְמֵנוּ:
לְגַלּוֹת מַהוּ הַמִּקְצוֹעַ הַמַּתְאִים לָנוּ, לְהָבִין מָהֵם דְּפוּסֵי הַהִתְנַהֲגוּת שֶׁמְּקַדְּמִים אוֹתָנוּ, וְאוּלַי חָשׁוּב מִכָּךְ – מַה מְעַכֵּב אוֹתָנוּ מִלְּהַצְלִיחַ

כְּתַב הַיָּד שֶׁלָּנוּ מְיַצֵּג אוֹתָנוּ

כָּתְבָה: חַנָּה קוֹרֵן * אִייֵּר: עָמוֹס אלנבוגן

פורסם ב"עֵינַייִם": 1.2008
עמוד 1 מתוך 2


לכתבה "כְּתַב הַיָּד שֶׁלָּנוּ מְיַצֵּג אוֹתָנוּ" בגרסה הסרוקה >>

כְּתַב הַיָּד שֶׁלָּנוּ מְיַצֵּג אוֹתָנוּ

הַגְּרָפוֹלוֹגְיָה מְשַׁמֶּשֶׁת לְנִיתּוּחַ אופי וְאִישִׁיּוּת בְּאֶמְצָעוּת כתב היד. המילה "גְּרָפוֹלוֹגְיָה" נוצרה משתי מילים יְוָונִיּוֹת שֶׁמַּשְׁמָעוּתָן "תורת הכתב". כבר לִפְנֵי יותר מֵאַלְפַּיִם שנה הִתְייַחֵס הַפִילוֹסוֹף הַסִּינִי הַגָּדוֹל קונפוציוס לַהֶבְדֵּלִים בכתב היד ואמר: "הִזָּהֵר לְךָ מִפְּנֵי אדם שֶׁכְּתָב ידו כְּקִנָּהּ סוּף בָּרוּחַ". קונפוציוס דיבר על אנשים שֶׁכִּוּוּן האותיות שלהם שׁוֹנֶה מִמִּילָה לְמִילָה וּמֵאוֹת לאות, כמו קְנֵה סוּף הנע עִם הרוח. קונפוציוס יָדַע לְקַשֵּׁר בין אנשים לא יַצִּיבִים לבין כתב ידם: אנשים לא יַצִּיבִים מְשַׁנִּים אֶת דַּעְתָּם כל הזמן וְאִי אפשר לסמוך עליהם, ועל כן גם כתב ידם מְשַׁנֶּה כל הַזְּמַן אֶת כִּיווּנוֹ.

כתב היד הוא תוצאה של תַּהֲלִיךְ: תְּחִילַּת הַתַּהֲלִיךְ בִּפְקוּדָה של המוח לְמַעֲרֶכֶת הַשְּׁרִירִים, הַפְּקוּדָה מועברת דֶּרֶךְ מַעֲרֶכֶת הָעֲצַבִּים וּמַגִּיעָה אֶל הַיָּד הָאוֹחֶזֶת בָּעַט, וּבְסוֹפוֹ של דבר נעה היד וכותבת. היד כְּשֶׁלְּעַצְמָהּ אינה יכולה לִכְתֹּב ללא הַפְּקוּדָה הַמַּגִּיעָה אליה מן המוח. מִכָּאן שֶׁיֵּשׁ קֶשֶׁר הָדוּק בין המוח לִכְתָב היד.

הַפְּקוּדָה לכתוב היא גם הֶמְשֵׁךְ של תַּהֲלִיךְ אַחֵר: שֶׁל גִּיבּוּשׁ מחשבה או רעיון. הַכָּתוּב חוֹשֵׂף בְּאֶמְצָעוּת מילים מוּבָנוֹת לכול את הרעיון הגלוי. גְּרָפוֹלוֹג מְנוּסָה חוֹשֵׂף בְּאֶמְצָעוּת הַכְּתָב אֶת מה שֶׁנִּסְתָּר מִן הָעַיִן: אֶת הַתְּחוּשׁוֹת של הכותב, אֶת הָאוֹפֶן שֶׁבּוֹ הוא תופס אֶת עצמו, אֶת נקודת החוזק והחולשה שלו, אֶת הַמְּאַוִּים וְאֶת הַמַּעֲצוֹרִים. הַגְּרָפוֹלוֹג לומד מכתב היד כיצד חושב הכותב, כיצד הוא פּוֹעֵל, איך הוא מִסְתַּגֵּל לשינויים, מָהֵם כְּיִשּׁוּרָיו הַחֶבְרָתִיִּים, מהם תְּחוּמֵי הָעִניְיָן שלו ועוד פרטים רַבִּים.

הַגְּרָפוֹלוֹגְיָה מניחה שֶׁבְּאֶמְצָעוּת נִיתּוּחַ כתב היד אנו יְכוֹלִים לְהַכִּיר טוב יותר אֶת עַצְמֵנוּ: לְגַלּוֹת מהו המקצוע המתאים לנו, להבין מָהֵם דְּפוּסֵי הַהִתְנַהֲגוּת שֶׁמְּקַדְּמִים אותנו, ואולי חָשׁוּב מִכָּךְ־ מה מְעַכֵּב אותנו מִלְּהַצְלִיחַ.

לַגְּרָפוֹלוֹגְיָה תפקיד נוסף, שאינו מִתְבַּסֵּס על ניתוח אופי אֶלָּא על זיהוי חתימות: העובדה שֶׁלְּכֹל אדם כתב ייחודי מִתְבַּטֵּאת גם בחתימתו. לכן מִסְתַּייֵּעַ בֵּית משפט בַּגְּרָפוֹלוֹגִים לְאֵימוֹת חתימות על מִסְמָכִים הַחֲשׁוּדִים כִּמְזֻויָּפִים.

<< לכתבות נוספות בנושא גרפולוגיה

הכתבה "כְּתַב הַיָּד שֶׁלָּנוּ מְיַצֵּג אוֹתָנוּ" לעמוד הבא >>