גרפולוגיה - מכון לגרפולוגיה חנה קורן

חיפה: 04-8551180
ת"א: 077-4244450

[email protected]
גרפולוגיה - מכון לגרפולוגיה חנה קורן
גרפולוגיה   גרפולוגיה-חנה-קורן   graphology - גרפולוגיה

מאמרים בנושא גרפולוגיה

.

כיצד ניתן לזהות סקרנות באמצעות גרפולוגיה


"מה למדת בגן היום, ילד מתוק שלי?" או - כיצד ניתן לזהות סקרנות באמצעות הגרפולוגיה.

אלברט איינשטיין אמר פעם : "מה שחשוב הוא לא להפסיק לשאול". מצד שני יש מי שאמר ש"הסקרנות הרגה את החתול" אם כי אחרים טוענים ש"הסקרנות הרגה יותר עכברים מאשר חתולים"...

ובכן.. סקרנות... טוב או רע?

תלוי את מי שואלים ומתי. אם תתפסו אם ממוצעת לילד ממוצע בן 3, 4 או 5, ביום ממוצע, הרי שסביר להניח שתקבלו מבט זועם או עייף או משועשע. נגמרו לה כבר התשובות, אזל לה כבר הכוח. כמה כבר אפשר לענות על "אמא.. למה כשיורדת השמש יש חושך ואז עייפים וצריך ללכת לישון?" ועל "אמא.. איך הקול נמשך לאוזן?" או "אמא, אם חשוב לאכול פירות וירקות כי יש בהם ויטמינים אז איך הויטמינים הגיעו לירקות ולפירות?"

יחד עם זאת, בזכות אותה הסקרנות, בזכות המשיכה הזו אל עבר הלא נודע, המין האנושי הצליח לקדם ולעלות עצמו מעל לחיות, שגם הן, אגב, סקרניות עד מאוד אם כי בדרכים אחרות.

הסקרנות הולידה המצאות מרובות, שיפרה את חיינו וממשיכה להוביל אותנו הלאה וקדימה. לעיתים גם לאחור, לעיתים היא מנוצלת בדרכים לא ראויות הגורמת לאנשים מסוימים "לדחוף את האף" שלהם למקומות לא להם ("ראית את השכנה?.. בעלה במילואים והיא מתפרפרת בלי הפסקה....) או לגלות סודות שלא היו אמורים לדעת "הפתעה!!! היום יום הולדת...." (כן.. כן.. בואו ונעמיד פנים שאני מופתעת.. כאילו לא ידעתי הכול מראש....).

הסקרנות מולידה גם שאלות מיותרות... כמו למשל: "אם אומרים שכשעץ נופל ביער ואין מי שישמע אותו אז למעשה אין קול.... אם כך: אם גבר מדבר באמצע היער ואין אף אישה ששומעת אותו.. האם הוא עדיין מדבר שטויות?". (יסלחו לי הגברים בחבורה אולם זהו ציטוט מפיו של גבר...).

אבל עכשיו קצת ברצינות... סקרנות היא לא "טובה" ולא "רעה". השימוש בה , הניתוב שלה, הידיים והראש בו נמצאת, הם אלו שנותנים לה את המשקל שהופך אותה לכלי עזר במצבים מסוימים ולכלי משחית באחרים.

הסקרנות מניעה אותנו ללמוד, לחקור, להתפתח. לעיתים הגורם לה הוא חיצוני, דברים שמתרחשים, מושכים את תשומת ליבנו ואנו מוצאים את עצמנו נמשכים, כמו פרפר לאש, רוצים לראות מה קורה ויוצרים פקקים של קילומטרים רבים רק בגלל שהיינו חייבים לראות את התאונה בצד הדרך.

פעמים אחרות, ואלו, לפחות במאמר קצר זה, יותר מעניינות אותנו, הסקרנות נובעת מתוכנו. אנו חפצים לדעת יותר. ללמוד. לצמוח. להשתפר. אנו מסרבים להמשיך ולהישאר במקום המוכר והידוע, בהווה וברמת הידע הנוכחית ומבקשים, כמו במין דחף בלתי פוסק, כמעט פיזי, לגלות עולמות חדשים של ידע ומראות ותחושות.

סקרנות זו, כשאינה מאוזנת ע"י קול ההיגיון יכולה להוביל למעשים פזיזים וחסרי אחריות עד כדי כאב, כישלונות, מלחמות ומוות. עם זאת, כשהיא מאוזנת היא מובילה לתוצרים מופלאים ביותר, אם בהמצאות קונקרטיות ואם ברעיונות, בתיאוריות, בפילוסופיות רוחניות ועוד.

אם כן.. כיצד נראה סקרנות בכתב היד?

בראש ובראשונה נחפש את הקו הערני. אותו הקו שלרוב תנועתו גמישה, ערה ומהירה. הוא נזרק לכיוונים שונים, לרוב עולה אל עבר האזור העליון, כאנטנות שולח מחושים לכל כיוון אפשרי, מבקש ללקט מידע מכל עבר.

אוויר. כתב סקרן הוא כתב שחייב להתקיים בו אוורור. האוורור נחוץ לשם קליטה, הקשבה, בחינה. האוורור נוצר בזמן שבו "אין כתיבה". זמן שבו "אין כתיבה" הוא זמן שבו הכותב נח לרגע מלבצע, מלהביע את עצמו, מלחשוף את עצמו. זהו הזמן שבו הוא יכול לקחת צעד אחורה ולבחון את המתרחש.

צורת הכתב משתנה, מגוונת ומתאימה עצמה למתרחש. היא אינה מתקבעת בצורה אחידה החוסמת אפשרויות וחידושים, אלא מתגמשת בהתאם למתרחש ושואפת ללמוד ממנו.

מהלך השורה גם הוא שומר על גמישות גם אם כיווניות השורה ישרה וממוקדת. אין כל ניגוד בין היותו של אדם ממוקד במטרותיו לבין היותו קשוב למתרחש ונכון לבחון שינויים מתוך עמדת קבלה ולא מתוך דחייה, התגוננות ופחד.

הכתב הוא לרוב כתב פרוגרסיבי, כתב השואף להתקדם, המביט קדימה ושואף להביא את הכותב אל עבר ידע שעדיין לא קיים בתוכו ואצלו. עם זאת, קווים פרוגרסיביים בכתב מעניקים לכותב את היכולת לבחון את פיסות המידע שרכש או שנקרו לו על דרכו ולעבד אותם באופן קצת יותר מעמיק הלוקח בחשבון גם את הידע הקודם ואת המסקנות שהפיק בעברו.

כתב פתוח, צורות עגולות, מוצקות אך לא נוקשות, מעט חוטיות, תנודיות קלה וערנית בכל סימני הכתב, חילופי לחץ (בניגוד ללחץ אל שטפי אטום), מרווחים מאווררים, אזור עליון ערני – כל אלו סימנים המלמדים על כותב ערני וסקרן.

בשני הכתבים הראשונים נראה שילוב של סקרנות יחד עם גמישות מחשבתית. עם זאת, בכתב השלישי קיימת סקרנות רבה אולם במקביל לה קיימת נוקשות מחשבתית. אין לבלבל בין השניים, הם אינם סותרים האחד את השני אלא רק מאפשרים או מגבילים תחומים ואפשרויות.

לזהות סקרנות באמצעות גרפולוגיה

לזהות סקרנות באמצעות גרפולוגיה

לזהות סקרנות באמצעות גרפולוגיה

"מה למדת היום בגן, ילד מתוק שלי?" זוכרים את שיר הילדים הזה?

ובכן.. מה למדתם היום בחייכם אנשים יקרים? מתי מצאתם את עצמכם לאחרונה פותחים את הראש ואת הלב ללמוד דברים חדשים?

.


מאמרים נוספים בנושא גרפולוגיה >>

.
מיון והשמת כח אדם
ייעוץ בקבלת עובדים וקידומם
קורסים והרצאות
הכוונה מקצועית
אימון אישי באמצעות גרפולוגיה
ייעוץ אישי
ייעוץ זוגי גרפולוגי
סדנת זוגיות
חוות דעת משפטית
תנאים לבדיקה גרפולוגית
 

בנייה, עיצוב, קידום אתרים - גרפונט בע"מ