גרפולוגיה - מכון לגרפולוגיה חנה קורן

חיפה: 04-8551180
ת"א: 077-4244450

info@annakoren.co.il
גרפולוגיה - מכון לגרפולוגיה חנה קורן
גרפולוגיה   גרפולוגיה-חנה-קורן   graphology - גרפולוגיה

גרפולוגיה - קטעים מתוכניות טלוויזיה

חנה קורן אצל אודטה על גרפולוגיה - מדע או אמנות?

אודטה: אז איתך אנחנו מבררים האם הגרפולוגיה היא מדע או אומנות?

חנה קורן: אז קודם כל זו תשובה שאפשר לתת אותה במשך שלוש ארבע שעות, אבל אין לנו את הזמן, אנחנו ממהרים.

אודטה: נגיד שנדבר על זה בחמש דקות...

חנה קורן: כן, אז נעשה את זה הכי מתומצת שאפשר. התשובה היא איפה שהוא בין שני המקומות או שנכון יותר להגיד בשני המקומות, הגרפולוגיה בתחילת דרכה הייתה רובה, נחקרה ע"י רופאים, אני אזכיר כמה שמות ככה מאוד ברפרוף אבל הם ממש בודדים מתוך אלה שחקרו את הגרפולוגיה וזה קמיליו באלדו שהיה החוקר השיטתי הראשון מ 1622 היה רופא ופרופסור לרפואה מאיטליה היו עוד הרבה רופאים המפורסם בניהם זה לוודוויג קלאגס שעד היום משתמשים

אודטה: אז נגיד שיש לנו פסיכולוג וכימאי ושיש לנו את כל השמות של כל הגדוילים, של כל הרופאים שהתחילו לחקור את הגרפולוגיה

חנה קורן: ההם תחילו לחקור את הגרפולוגיה דרך הרפואה ובצורה מאוד מדעית בדרך אמפירית ובדרך הגיונית יש המון קשר וזה כבר ראינו הרבה פעמים בין כתב היד לבין בין איך בן אדם נראה ואיך הוא מתנהג ואיך הוא הולך לבין שפת הגוף.

בשלב יותר מאוחר לפני 100 שנה בערך בארה"ב עשו מהגרפולוגיה קצת קרקס,כל מיני אנשים .ברטות כאלה קוראת בקפה,בקלפים, בבר מצווה, גם בגרפולוגיה והערך של הגרפולוגיה הלך לכיוון אינטואיטיבי לגמרי מה שכמובן לא היה מה שזה היום. היום אנחנו רואים שגרפולוג טוב צריך את הפאן האומנותי ואיך אני יודעת את זה? הרבה פעמים אני מראה בהרצאות, רק בסוף השבוע האחרון הייתי בהרצאה בכנס הדוברים והם אמרו: עכשיו כשאת אומרת כולם רואים, אבל זה שם זה לא משהו זה לא איזה אינטואיציה, זו אולי ראייה אומנותית אולי זו ראייה מאוד מיוחדת ואם נריץ כמה דוגמאות גם נראה, גם פה כבר הראתי יותר מפעם אחת, דוגמאות של כתבי יד או חתימות של אנשים

אודטה: הנה למשל מה פה?

חנה קורן: למשל זיקו גרציאני אפשר לראות, אחרי שאני אומרת שמאוד ברור שהבן אדם שכותב , כתב יותר תווים מאשר כתב, נכנסים תווים אז זה לא אומנות זה מדע, אבל לראות את זה אולי זה פאן אומנותי.

חנה קורן: בואו נראה עוד כמה, יש פה דברים מאוד מאוד מעניינים, וולט דיסני שאפשר לראות שהכתב שלו מאוד מאוד תנועי ורץ ורוקד, לעומת מי שאחריו שזה תומס אדיסון קפוא, קר, שיטתי, ממציא ,כפייתי, כמה פעמים הוא ניסה את החשמל עד שהוא הצליח?

אודטה: אלף עד שהוא מצא את חוט הלהט.

חנה קורן: 10,000 18,000 פעם יש כל מיני ורסיות על הנושא. אבל תראו איזה שיטתיות אין שום תנועה בקו, כפייתיות לשמה, אז שוב להסתכל על זה ולראות את זה כל אחד יכול.

חנה קורן: איך כזה דבר כפייתי יכול היה להיות כזה ממציא גדול?

אודטה: יש גאונות, זה כמו להנציח את עצמו, זה בן אדם שלא מפסיק עד שהוא מגיע לתוצאה וגם שופע רעיונות ויש קוים מקוריים. זה מישהו שהיה באיזה שהיא הרצאה שלי וחתם.

אודטה: מפת א"י

חנה קורן: מפת א"י השלמה הוא לא היה מודע לזה בכלל שזה מה שהוא עושה, כמובן שהוא מישהו שורשי, שא"י הוא מאמין בא"י.

אודטה: ליכודניק בדם

חנה קורן: לא,לא ניכנס לפוליטיקה, אבל הוא לא מודע לזה, עכשיו ברגע שאני, רק אחרי שאמרתי הוא שם לב...

אודטה: יא אללה

חנה קורן: שבעצם הוא חותם את א"י השלמה ושם אותה במהירות הבזק.

חנה קורן: זה קפטיין של ספינה

אודטה: תראי אוניה

חנה קורן: מצייר אוניה, שוב שום דבר פה לא במודע הוא בטח מפרק את הזה, רואה את הקו הזה

אודטה: הוא רואה מה שנקרא בשקופיות בחלקים חלקים.

חנה קורן: פה אי אפשר להשתמש בנוסחאות, בטבלאות שיש הרבה ולא הבאתי לא להלאות אתכם, זה כאילו הצד היותר מקורי.

אודטה: מדהים מדהים

חנה קורן: יותר מיוחד של הכתיבה. זאת בחורה עם בעיות בשמיעה

אודטה: יא אללה תראי מה זה

חנה קורן: מציירת אוזן, היא פשוט שקועה בבעיה שלה

אודטה: אוזן שהולכת לישון לא סתם.

חנה קורן: ממש מציירת אוזן, שוב, בלי מודע, בלי תשומת לב.

אודטה: יא אללה.

חנה קורן: ולפי מה שהבנתי, לי קצת קשה להבין את זה, אבל לפי מה שהבנתי עם הזמן אנשים שאני לא אומרת להם לא רואים בזה כלום.

אודטה: תראי מה זה, כן אחרי שאת אומרת אז רואים.

חנה קורן: אז זהו, אז זה כנראה החלק האומנותי, הראייה האחרת, ההסתכלות האחרת על כתבי יד

אודטה: איך מתייחסים היום בארה"ב או בארצות שונות בואי נגיד לגרפולוגיה?

חנה קורן: באירופה מלמדים גרפולוגיה כמבחן בתוך הפסיכולוגיה בכמה וכמה מדינות. בארה"ב עדיין יש רקע שלילי לגרפולוגיה שמאוד קשה להתגבר עליו, אבל אני יכולה לציין בגאווה, שהלקוחות שהתחילו לעבוד איתי לפני עשר שנים חמש עשרה שנה עדיין עובדים ולמדו שהגרפולוגיה זה לא מיסטיקה זה לא קבלה וזה בודאי לא משהו שקשור לתחומים האלה.

אודטה: ואיך זה בארה"ב?

חנה קורן: אז זהו בארה"ב זה עדיין לא לגמרי תפס בצורה מדעית, אם כי יש חברות

אודטה: למה לדעתך, בגלל שהתחילו...

חנה קורן: כי לא התחילו מאפס מבלי ..הייתה כבר דעה קדומה שגרפולוגיה

אודטה: כמו קפה...פתיחת קלפים, פתיחת קפה

חנה קורן: ועדיין יש אנשים שכשאני מגיעה שאומרים אה... The lady from the black magic כאילו הכישוף, חושבים שזה כישוף מה שאני עושה, אבל זה לא. יש נוסחאות, יש טבלאות, יש אולי ראייה מיוחדת אחרת.

אודטה: וכשאת מגיעה לארה"ב?

חנה קורן: בארה"ב ...באנגליה זה כבר יותר מוכר

אודטה: מי מזמין אותך בארה"ב, מי בכל זאת שמה כן מחזיק מהגרפולוגיה כמדע לשמו?

חנה קורן: חברות, חברות גדולות ורציניות וחברות כח אדם.

אודטה: שהם יודעים שהכסף שלהם צריך להיות בטוח וכמה שפחות לסכן אותו עם אנשים לא נכונים.

חנה קורן: וניסו, אחרי שניסו כמה פעמים לקבל כאלה שחוות הדעת לא הייתה טובה והיום כבר לא.

אודטה: אגב, גרפולוגיה היא קבילה בבתי משפט ? חוות דעת גרפולוגית

חנה קורן: יש כמה אפקטים, לא ממש, אבל הצד של השוואת מסמכים והשוואת חתימות זה לא רק קביל, יש מינויים בלי סוף של שופטים שעל סמך זה הם קובעים את דעתם, חוות דעת אישיותית יש בעיה עם זה, אבל גם חוות דעת פסיכולוגית היא נמצאת באותו מקום.

אודטה: באותו מקום

חנה קורן: כי יש מקום של האינטרפרטציה של הבוחן

אודטה: של המאבחן, כן

אודטה: יפה, תודה רבה רבה יקירתי

קטעים נוספים מתוכניות טלויזיה 1 2 3
מאמרים וכתבות באינטרנט
קטעי עיתונות בעברית
קטעי עיתונות באנגלית
קטעי עיתונות בהונגרית
קטעי עיתונות ביוונית
קטעי עיתונות ברוסית
קטעי רדיו
 

בנייה, עיצוב, קידום אתרים - גרפונט בע"מ