גרפולוגיה - מכון לגרפולוגיה חנה קורן

חיפה: 04-8551180
ת"א: 077-4244450

info@annakoren.co.il
גרפולוגיה - מכון לגרפולוגיה חנה קורן
גרפולוגיה   גרפולוגיה-חנה-קורן   graphology - גרפולוגיה

ניתוח מכתבי איום על פי הגרפולוגיה

פורסם ב"עובדה": בינואר 2007

הקדמה: ניתוח מכתבי איום שנשלחו לראש עיריית נצרת עילית באמצעות גרפולוגיה.

כותב מכתב האיום ב-2002 הוא זה שכתב את המכתב ב-2006. גרוס נחקר בחשד שכתב את המכתב החדש ושוחרר. המשטרה התרשלה בחקירה ולא גילתה עד היום את מה שחשף "עובדה". מפקד המרחב נזף בזמנו במפקד התחנה על ההחלטה לעצור את גרוס ולנסות לעצור את בנו של גרוס. פרקליטו של גרוס ביקש את סגירת התיק נגדו.

תחקיר של עיתון "עובדה" מגלה, כי מכתב האיום שקיבל ראש עיריית נצרת עילית, מנחם אריאב, נכתב ככול הנראה על ידי אותו אדם שכתב לו את מכתב האיום הראשון לפני חמש שנים. כזכור, פורסם בעיתוננו כי בשנת 2002 קיבל אריאב מכתב איום על חייו על רקע פינוי וסגירת אתר מחצבת כינרת בשטח השיפוט של נצרת עילית. במכתב זה נאמר לאריאב כי הוא בסכנה "אם אתה לא תיתן לחם לילדי המחצבה זה הסוף שלך...". המשטרה חקרה את הפרשה, ולמרות שהאדם שכתב את המכתב זוהה והודה, הסתפקה המשטרה במכתב התנצלות שכתב לאריאב. כותב המכתב הוא עובד וותיק במחצבות שכאב את סגירתן.

לכתבה "חשיפה: אותו אדם כתב את מכתבי האיום לאריאב" בגרסה הסרוקה >>

גרפולוגיה

כתבנו, שאיתר את העתק המכתב שנשלח לאריאב בשנת 2002, גילה כי כתבי היד זהים כמעט לחלוטין, וכי הכותב השתמש באותם ניסוחים ובאותם מילים כך שניתן להבין, כי מדובר באותו כותב ובאותו כתב יד. במכתב החדש שקיבל אריאב נאמר "אתה מסכן את חייך, אתה אנטי פועלים ... המוות קרוב אליך".

אילו הייתה המשטרה מתאמצת ופותחת בחקירה מקצועית כפי שמתבקש, היא הייתה מחפשת את מכתבי האיום שקיבל אריאב בעבר, משווה בין כתבי היד, לוקחת מגרוס דוגמה של כתב יד, מעבירה את הממצאים לגרפולוג, שהיה מנתח את כתבי היד ומשווה ביניהם, וכך הייתה מגיעה בסופו של דבר לחקר האמת. אבל מתברר שהמשטרה בנצרת עילית קיבלה החלטות לא מקצועיות, ובעקבות תלונתו של אריאב, דבר שהוא מכחיש, כי הוא חושד בגרוס, הלכה המשטרה בדרך הקלה, עצרה את גרוס, ביצעה בביתו חיפוש ודרשה את חקירת בנו. גם במשטרה יודעים כי ההתנהלות הייתה לקויה. ל"עובדה" נודע כי לאחר בדיקת הפרשה החליט מפקד המרחב, סנ"צ יעקוב זיגרון, לנזוף במפקד התחנה, רב פקד לוטפי משעור על אופן התנהלותו. זיגרון טען כי שיקול הדעת שהפעיל המפקד היה לקוי למרות שפעל על פי הנהלים היבשים. יצוין כי מיד לאחר פרסום דבר קבלת מכתב האיום ושחרורו של גרוס ממעצר, פורסם העתק מכתב האיום שקיבל אריאב, למרות שבפועל היה צריך להיות פריט מוכמן. אליעזר גרוס מסר בתגובה, כי איננו מוכן להתייחס לממצאים של "עובדה" כל עוד החקירה לא הסתיימה והמשטרה לא הודיעה לו על סגירת התיק. בימים אלו פנו פרקליטיו, עורכי הדין שרון נהרי וחובב ביטון, למשטרה בבקשה לסגור את התיק. מקורביו של גרוס אמרו, כי הם מופתעים מכך שמשטרה לא עשתה את מה שעשה העיתון – השוואת כתבי היד במכתבים שקיבל אריאב. אילו היו עושים פעולת חקירה בסיסית כזו עוד לפני שהחליטו לעצור את גרוס, הפרשה הייתה מסתיימת במהירות וחוסכת מגרוס וממשפחתו עוגמת נפש ופגיעה תדמיתית. כמו כן ציינו מקורבי גרוס, כי אלמלא תלונתו של אריאב כי הוא חושד בגרוס, ואילו הוא עצמו היה בוחן את העתקי המכתבים שברשותו, הייתה נמנעת הפרשה העגומה.


לכתבות נוספות בנושא גרפולוגיה בעיתונים שונים >>